Меню Затваряне

Магематика

035_0B8_14

Какво е МАГЕМАТИКА?

Магематиката е система от игри и упражнения, с помощта на които най-малките деца (от 4 до 6г.) по един забавен и интригуващ начин да бъдат въведени в магичния свят на математиката и менталната аритметика. Нашият курс се различава от всички останали по това, че той е многопластов и представлява съвкупност от работа по няколко различни направления:

• теоретична и практическа работа по усвояване на математически познания

Изучават се числата до сто. Приоритет тук е не само децата да усвоят правилната техника за изписване на числата, включваща и правилен захват на молива, посока и начин на изписване, но и да умеят да боравят с тях пълноценно. Т. е да се формират количествени представи за числата и да се разбира разликата между единици, десетици и стотици. Децата ще се научат да разпознават числата и в писмен и в устен вариант, както и ще усвоят концепцията за събиране и изваждане и чрез метода на нагледната математика, и чрез стандартния начин за пресмятане.

• работа по развитие на когнитивни умения

От гледна точка на развитието на когнитивните умения програмата набляга върху игрови и практически занимания, трениращи най-вече въображението, логическото мислене, фината моторика, пространствената ориентация и всички видове сетивна памет.

• въведение в Менталната аритметика

По време на курса по Магематика децата се въвеждат в първите стъпки на менталната аритметика като усвояват фундаменталните правила за работа със сметалото соробан. Научават се как да образуват числата чрез японското сметало и как се пресмятат задачи с едноцифрени числа.

• поетапно привеждане в училищна готовност

В процеса на обучение поетапно въвеждаме децата в работен режим, сходен с училищния, като това им осигурява плавния и хармоничен преход в развитието. Именно този преход ние искаме да подпомогнем, защото знаем колко е важна добрата основа, за да могат да се справят децата много лесно с предизвикателствата, който им предстоят.

Защо е важно качественото формиране на математическите представи в ранна детска възраст?

• Стимулира се умственото развитие на децата

Чрез работата по математика в ранна възраст се подпомага развитието на многобройните мисловни операции, които човек извършва при опознаване на заобикалящия го свят , а именно наблюдение, анализ, синтез, сравнение, обобщение, абстрахиране, специализация, конкретизация, моделиране. Психологически изследвания показват, че ранните занимания по математика стимулират мисленето, изострят детската наблюдателност, познавателния интерес, волята за решаване да дадена задача или загадка докрай.

Предматематическото обучение влияе както върху цялата детска личност, така и върху отделните нейни страни, процеси, познавателни действия. Оказва се, че заниманията с математика в детска възраст са основа и предпоставка за стимулиране умственото развитие на детето чрез развиване на логически структури на мисленето. Наличието на развити логически структури е важно условие за умственото развитие на детето и за успешното му обучение в училище

проф. д-р Даринка Ненчева Гълъбова,
„Теория и методика на формиране на математическите представи у децата в детската градина“

• Подпомага училищната готовност на децата

Поради факта, че училището налага много изисквания към бъдещия ученик, се появява нуждата от създаване на предпоставки за развиване на учебни умения у децата. Цялостната математическа подготовка в ранна възраст формира у децата умения за:

– работа по указание на учител;
– спазване изискания за ред, плановост в дейността, поставяне на цел и др.;
– решаване на учебно-познавателна задача до достигане на търсения резултат;
– използване по предназначение дидактичен материал за постигане на познавателен резултат;
– анализиране и оценяване на собствените си действия и тези на останалите (умения за оценка и самооценка);
– подреждане на работното място, естетизация и самовзискателност, точност и бързина, чувство за време и други.

Чрез формиране на тези умения се осигурява успешната адаптация на децата към новите училищни реалности.

• Фундамент за бъдещи успехи на децата

Най-голямо значение върху бъдещия академичен успех на децата има математиката и най-добрият ориентир как ще се развие дадено дете са началните математически познания. Това сочи мащабно изследване на американски учени сред повече от 35 000 деца от САЩ, Канада и Великобритания.
Учените се опитват да наблюдават различни фактори, които биха оказали влияние като от най-голямо значение се оказва елементарната математика в ранна възраст – разпознаване на цифрите, броене, познанието коя цифра след коя следва, формите и всякакви начални познания по математика.

Установихме, че ранните училищни умения (елементарна математика и грамотност) на едно дете са най-добрият фактор за предсказване на негов бъдещ успех. На трето място е умението му да внимава, да се концентрира. Овладяването на ранните умения по математика се оказва важен параметър за прогнозиране не само за бъдещи математически постижения на дадено дете, но има и връзка дори и с прогнозиране на бъдещи постижение в грамотността и четенето. Но обратното – уменията за четене не предричат успех по математика. Така че ранните познания по математика са добър ориентир за прогнозиране на бъдещи успехи в училището на дадено дете и в по-горните класове.

Грег Дънкан, професор в Northwestern University

Нашата мисия

Искаме да насочим вниманието към значението на ранното детско развитие и нуждата от осъзнаване на важната роля, която играе математиката в ранното детство!
Много родители считат, че децата трябва да играят и щуреят на воля и това е така, но чрез образователни игри и интересни занимания може да се подпомогне детското развитие така, че децата да стартират образованието си с вече придобити умения и развити качества, които да им гарантират успехи в училище и извън него.
Основна цел на целия екип на МАГ Академи е да възпитаваме любов към математиката и обучителния процес като цяло.

035_0B8_01
035_0B8_02